ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Introduction to the course. A. Introduction to landscape design. B. Introduction to landscaping concepts and history. C. Introduction to semester project. | Ödev 1: 1 Seçilen proje alanının analiz sunumu (Coğrafi konum, mimari bağlam, alan özellikleri) / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
2 | A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 1: Bitki materyaline giriş. / B. Seminer: Anadolu bahçelerinin tarihi. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. | Ödev 2 : Peyzaj tasarım örnekleri ve ilham kaynakları sunumu. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
3 | A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 2: Peyzaj tasarımında kullanılan sert zemin malzemeleri. / B. Seminer: Türkiye çağdaş peyzaj tasarımı örnekleri (Misafir konuşmacı) / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. Proje alanının kesin kararlaştırılması. Misafir konuşmacı ile proje alanı ve olası tasarım konseptleri üzerine tartışma. | Ödev 3 : Peyzaj tasarım konseptlerinin geliştirilmesi. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
4 | Tatil | |
5 | A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 3: Temel Peyzaj tasarımı konseptleri. / B. Seminer: Peyzaj tasarımının psikolojik etkileri. (Tat, doku, koku vs. ) İyi hal durumu ve peyzaj. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. | Ödev 4: 1Temel peyzaj kararları ve tasarımının sunumu. Plan, sert zemin, oturma üniteleri vs. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
6 | A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 4: Peyzaj elemanları ile kompozisyonlar tasarlanması / B. Seminer: Peyzaj tasarımı stilleri. Modern vs. geleneksel. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. | Ödev 5: Temel renk, form, biçim önerileri sunumu. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
7 | A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 5: İklimsel ve doğal faktörler, ergonomi. / B. Seminer: Sürdürülebilir ve ekolojik peyzaj tasarımları. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. | Semester Poject: İSTANBUL SITE TRIP |
8 | A. Proje gezisine dair sunum ve tartışma B- Gezi Raporunun teslimi | Ödev 6: Ergonomi, iklim, doğal koşullars göre temel bitki seçimleri önerileri. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
9 | A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 6: Peyzaj tasarımında topoğrafyanın kullanılması. Alanda kotların tasarlanması. / B. Seminer: Sürdürülebilir ve ekolojik peyzaj tasarımları. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. | Ödev 7: Proje alanında kot hesapları ve topoğrafya tasarımı sunumu. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
10 | A. WORKSHOP STUDIO DAY | |
11 | A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 7: Uygulama ve bütçe hesaplamaları. / B. Seminer: Endojen bitki bahçeleri. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. | Ödev 8: Tüm peyzaj tasarımı kararlarının ve proje bütününün sunumu. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
12 | A. Slayt Sınavı / B. Öğrenci projeleri üzerine detaylı kritik verilmesi. | Final projeleri taslak teslimi. |
13 | A. Öğrenci projeleri Sunumu (%25). | Fİnal Projesi Hazırlıgı |
14 | Proje tasarımları ve sunumlarının kritiği. | Fİnal Projesi Hazırlıgı |
15 | Final Jüri | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | http://www.peyzajmimoda.org.tr/ http://karacaarboretum.com/ http://www.orman.istanbul.edu.tr/ http://www.ngbb.org.tr/tr/ http://www.bgci.org/ http://www.kew.org/ http://www.rbge.org.uk/ http://www.bgbm.org/ http://www.trompenburg.nl/ http://www.arnold.harvard.edu/ |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Harris, C. W., Dines, N. T. Time Saver for Landscape Architecture. McgrawHill, 2008. Cooper, P. Interiorscapes: Gardens Within Buildings. London, 2006. Berrizbeitia, A., Pollak, L. Inside Outside: Between Architecture and Landscape. Minneapolis, USA: 2003. Falkenberg, H. Interior Gardens: Designing and Constructing Green Spaces in Private and Public Buildings. Germany: 2011. Jiseong, J. Indoor Landscape. Seoul, Korea: 2006. Mamıkoğlu, N. G. Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları. İstanbul: NTV Yayınları, 2007. Bookes, J. Small Garden: Brilliand Ideas for Small Spaces. Dorling Kindersley. 2005. ToposThe International Review of Landscape Architecture and Urban Design Journal of Landscape Architecture European Landscape Architecture Arredamento Mimarlık Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | |
Arazi Çalışması | 4 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 101 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest