11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Jüri
Gezi / İnceleme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Günümüz standartlarında peyzaj tasarımı yapabilmesi.
  • Her bir bitkinin kendi özelliklerini bilerek tasarımda kullanabilmesi.
  • Ekoloji ve sürdürülebilirlik kavramlarının önemini anlayarak peyzaj tasarımlarında bu konulara önem verilmesi.
  • Peyzaj tasarımının insan üzerindeki psikoljik ve fiziksel etkilerini anlayarak buna göre tasarım yapılması.
  • Türkiye endojen bitkilerini öğrenip tasarımda kullanabilmesi.
  • Anadolu peyzaj mimarlığı tarihini öğrenilmesi.
  • Projelerinde derste öğrenilen kavramlar çervesinde peyzaj tasarımının yapılması ve alanın teknikleriyle fikirlerin maket, sunum, portfolyo ve pafta aracılığıyla anlatılması.
  • Detay çizimi, bütçelendirme, malzeme tahtası hazırlama, tanıtım dosyası hazırlanması.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction to the course. A. Introduction to landscape design. B. Introduction to landscaping concepts and history. C. Introduction to semester project. Ödev 1: 1 Seçilen proje alanının analiz sunumu (Coğrafi konum, mimari bağlam, alan özellikleri) / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır.
2 A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 1: Bitki materyaline giriş. / B. Seminer: Anadolu bahçelerinin tarihi. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. Ödev 2 : Peyzaj tasarım örnekleri ve ilham kaynakları sunumu. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır.
3 A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 2: Peyzaj tasarımında kullanılan sert zemin malzemeleri. / B. Seminer: Türkiye çağdaş peyzaj tasarımı örnekleri (Misafir konuşmacı) / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. Proje alanının kesin kararlaştırılması. Misafir konuşmacı ile proje alanı ve olası tasarım konseptleri üzerine tartışma. Ödev 3 : Peyzaj tasarım konseptlerinin geliştirilmesi. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır.
4 Tatil
5 A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 3: Temel Peyzaj tasarımı konseptleri. / B. Seminer: Peyzaj tasarımının psikolojik etkileri. (Tat, doku, koku vs. ) İyi hal durumu ve peyzaj. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. Ödev 4: 1Temel peyzaj kararları ve tasarımının sunumu. Plan, sert zemin, oturma üniteleri vs. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır.
6 A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 4: Peyzaj elemanları ile kompozisyonlar tasarlanması / B. Seminer: Peyzaj tasarımı stilleri. Modern vs. geleneksel. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. Ödev 5: Temel renk, form, biçim önerileri sunumu. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır.
7 A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 5: İklimsel ve doğal faktörler, ergonomi. / B. Seminer: Sürdürülebilir ve ekolojik peyzaj tasarımları. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. Semester Poject: İSTANBUL SITE TRIP
8 A. Proje gezisine dair sunum ve tartışma B- Gezi Raporunun teslimi Ödev 6: Ergonomi, iklim, doğal koşullars göre temel bitki seçimleri önerileri. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır.
9 A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 6: Peyzaj tasarımında topoğrafyanın kullanılması. Alanda kotların tasarlanması. / B. Seminer: Sürdürülebilir ve ekolojik peyzaj tasarımları. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. Ödev 7: Proje alanında kot hesapları ve topoğrafya tasarımı sunumu. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır.
10 A. WORKSHOP STUDIO DAY
11 A. Peyzaj Tasarımı Kavramları 7: Uygulama ve bütçe hesaplamaları. / B. Seminer: Endojen bitki bahçeleri. / C. Öğrenci projelerinin sunumu ve tartışılması. Ödev 8: Tüm peyzaj tasarımı kararlarının ve proje bütününün sunumu. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır.
12 A. Slayt Sınavı / B. Öğrenci projeleri üzerine detaylı kritik verilmesi. Final projeleri taslak teslimi.
13 A. Öğrenci projeleri Sunumu (%25). Fİnal Projesi Hazırlıgı
14 Proje tasarımları ve sunumlarının kritiği. Fİnal Projesi Hazırlıgı
15 Final Jüri
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı http://www.peyzajmimoda.org.tr/ http://karacaarboretum.com/ http://www.orman.istanbul.edu.tr/ http://www.ngbb.org.tr/tr/ http://www.bgci.org/ http://www.kew.org/ http://www.rbge.org.uk/ http://www.bgbm.org/ http://www.trompenburg.nl/ http://www.arnold.harvard.edu/
Önerilen Okumalar/Materyaller Harris, C. W., Dines, N. T. Time Saver for Landscape Architecture. McgrawHill, 2008. Cooper, P. Interiorscapes: Gardens Within Buildings. London, 2006. Berrizbeitia, A., Pollak, L. Inside Outside: Between Architecture and Landscape. Minneapolis, USA: 2003. Falkenberg, H. Interior Gardens: Designing and Constructing Green Spaces in Private and Public Buildings. Germany: 2011. Jiseong, J. Indoor Landscape. Seoul, Korea: 2006. Mamıkoğlu, N. G. Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları. İstanbul: NTV Yayınları, 2007. Bookes, J. Small Garden: Brilliand Ideas for Small Spaces. Dorling Kindersley. 2005. ToposThe International Review of Landscape Architecture and Urban Design Journal of Landscape Architecture European Landscape Architecture Arredamento Mimarlık Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
4
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
5
Final Sınavı
    Toplam
101

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010